Skupina Home Credit rozšiřuje své aktivity na úvěrovém trhu. Přichází s konceptem půjček nižších než pět tisíc korun a se splatností do 30 dnů, které je možné sjednat zcela po internetu.
Její nová společnost Click Credit nyní spouští pilotní fázi projektu, který se zaměří zatím jen na vysokoškolské studenty.
“Úvěr od Click Creditu se v porovnání s klasickými mikropůjčkami odlišuje především cenou, bude levnější o stovky procent,” tvrdí ředitel Home Creditu David Bystrzycki.
“Prozatím jsou jedinými dostupnými zdroji na trhu kromě předražených mikropůjček kontokorenty nebo kreditní karty, které jsou ale nastaveny na vyšší částky a spojeny se složitější administrativou,” dodává Bystrzycki.
Za každou půjčenou tisícikorunu se platí jednotný poplatek ve výši 33 korun. Půjčovat si je možné částky dělitelné pěti sty.
Například půjčka ve výši 1500 korun tak v případě dodržení splatnosti vyjde na 50 korun, za půjčku ve výši 4000 korun se při dodržení měsíční splatnosti zaplatí 132 korun. Ukazatel RPSN se tak pohybuje kolem úrovně 50 procent.
Prodloužení za 30 korun
Za poplatek 30 korun za každou půjčenou tisícikorunu je možné splatnost dluhu o měsíc prodloužit, maximálně je možné takto splatnost prodloužit šestkrát. Například za prodloužení čtyřtisícové půjčky o jeden měsíc klient zaplatí 120 korun.
Lze to však učinit jen za předpokladu, že současně dojde ke splacení alespoň dvaceti procent dluhu. Po uhrazení potřebné části dluhu Click Credit automaticky dobu splatnosti prodlužuje o dalších 30 dnů.
Sankční poplatky za pozdní splacení jsou stanoveny ve výši deseti procent, maximální výše jednoho takového poplatku je ohraničena částkou 200 korun. „Žádné další poplatky za poskytnutí úvěru, jeho správu a splacení vám účtovány nebudou,” uvádí se v ceníku společnosti.
Zákon na mikropůjčky nedosáhne
Protože Click Credit bude nabízet půjčky v maximální výši 4999 korun a nebude možné mít jich více najednou, není jeho podnikání omezeno pravidly stanovenými zákonem o spotřebitelském úvěru. Smlouvu tak například není možné stornovat do 14 dnů od jejího sjednání.
Nová společnost předpokládá uzavření až 10 tisíc smluv v prvním roce existence, v letech dalších by se měl počet pohybovat kolem 30 tisíc. O rozšíření na další skupiny klientů firma rozhodne po prázdninách.
“Nechceme z toho dělat masový produkt,” říká Bystrzycki. V případě, že se koncept v Česku osvědčí, zváží společnost expanzi na další trhy. Ta připadá v úvahu až příští rok, první na řadě by bylo Slovensko.
zdroj: aktuálně.cz